top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תירון יידוב

על אוטובוסים ותאונות דרכים


לפי נתונים שפרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נכון ליום 2.6.2019 עולה, בין היתר, התמונה הבאה:

א. שיעור מעורבות האוטובוסים בתאונות לא השתנה באופן מהותי בשמונה השנים האחרונות, והוא הגבוה ביותר עבור תאונות חמורות ל-10,000 כלי רכב מכלל סוגי הרכב

ב. סוגי התאונה הנפוצים בתאונות חמורות הם פגיעה בהולך רגל, פגיעה בתוך כלי הרכב (נוסעי אוטובוס) ופגיעה ברכב נע.

ג. שיעור ההרוגים והפצועים קשה בני 65 +בתאונות במעורבות אוטובוס כהולכי רגל (34%) וכנוסעי אוטובוס (47%) גבוה משיעורם באוכלוסייה (11%)

ד. הולכי הרגל שנפצעו בתאונות במעורבות אוטובוסים מהווים כ- 8% מסך הולכי הרגל הנפגעים באופן חמור.

ואומנם אחד המקרים היותר שכיחים בהם אנו נתקלים הוא של אנשים מבוגרים (אך לא רק) שנפגעים בתאונה עם מעורבות של אוטובוס.

לעיתים מדובר בתאונות "קלאסיות" של פגיעה כהולכי רגל או פגיעה של אוטובוס ברכב אחר או מרכב אחר, אך פעמים רבות מדובר במקרים שבהם הפגיעה פחות "ברורה" ויותר קשה להבנה, במובן של היותה "תאונת דרכים".

זאת, למשל, במקרים של פגיעה כתוצאה מסגירה או פתיחה של דלת אוטובוס, בזמן עליה או ירידה במדרגות או כניסה\יציאה מהאוטובוס ואפילו תוך כדי ישיבה באוטובוס וכתוצאה מהאצה פתאומית או בלימה חזקה.

לכך נוסיף כי, לצערנו, פעמים רבות, ודווקא בגלל שמדובר לרוב באוכלוסייה מוחלשת ומבוגרת שעושה שימוש תדיר באוטובוסים, פגיעות רבות "חומקות תחת הרדאר" מבלי שהנפגעים מודעים בכלל לכך שהם עברו "תאונת דרכים" וכי ייתכן והם זכאים לפיצוי כספי בהתאם.

חשוב שכולנו - מבוגרים אך גם "צעירים" שנוסעים באוטובוסים (או שלהם הורים או סבים וסבתות שנוסעים באוטובוסים) כאחד – נהיה מודעים וניתן דעתנו לכל פגיעה שהיא בהקשר כלשהו של אוטובוס, נפעל ונבצע את כל הפעולות הדרושות באופן מיידי ובצורה שתאפשר לנו, בהמשך, לטעון לפגיעה ואף להגיש תביעה בגין תאונה, ואם יש ספק כלשהו - נתייעץ בהקדם האפשרי עם עו"ד בקיא בתחום.

אז מה לעשות "ת'כלס"?

א. נפגעתם, או שקרוב משפחה שלכם, נפגע באיזשהו הקשר של אוטובוס - דבר ראשון תעדו.

תעדו את האירוע, תעדו את הפגיעה, תעדו את האוטובוס (במיוחד מספר קו ומספר רישוי), תעדו את החבלות, תעדו את פרטי הנהג, תעדו ה-כ-ל(!) וכמה שיותר - עד כמה שניתן כמובן.

תמונה שווה אלף מילים (וגם הקלטה יעילה לא פחות) אך לא תמיד אפשר לצלם תמונות או להקליט (בוודאי אם אנחנו אלה שנפגעו ואנחנו בסוג של "הלם" או שנפגענו קשה או שאין איתנו מישהו אחר שיכול לעזור לנו). אפשר להסתפק גם ברישום, שלנו או של מישהו אחר בסביבה. בקשו מהנהג או מאחד הנוסעים לרשום את פרטי הנהג והרכב (אפיל על פתק) ושמרו את הרישום.

ב. בדקו סביבכם האם היו עדים לאירוע (לרוב יש לפחות נוסע אחד נוסף באוטובוס שיכול להיות שראה את המקרה). הקפידו לקבל גם מהעדים את פרטיהם, כולל מספר תעודת זהות, כתובת ומספר טלפון למקרה ותבוא "הכחשה" כלשהי של התאונה בהמשך ותידרשו לעדות (לצערנו לא אחת נתקלנו בהכחשה סתמית של התאונה ע"י הנהג ו/או חב' הביטוח כאשר יש דרישה\תביעה לפיצוי על הפרק ולא אחת נוצר קושי לאתר עדים שפרטיהם היו חסרים).

ג. הקפידו לרשום בהקדם האפשרי את המסלול שעבר האוטובוס והיכן קרתה התאונה. הקפידו לרשום היכן עליתם על האוטובוס (רחוב ותחנה). אם התאונה קרתה בתחנה מסויימת או ליד תחנה מסויימת – רשמו גם באיזו תחנה או ליד איזו תחנה קרתה התאונה. אם התאונה קרתה במהלך נסיעה - רשמו באיזה רחוב\כביש קרתה ועד כמה שניתן בין איזו תחנה לאיזו תחנה. גם מידע זה יסייע לאשר את התרחשות התאונה ויאפשר להתמודד בצורה טובה יותר עם ניסיונות הכחשה.

ד. שמרו את כרטיס הנסיעה שמהווה הוכחה לנסיעה שלכם באוטובוס ושבו גם רשומים, לרוב ובין היתר, פרטי האוטובוס, תאריך ושעת הנסיעה. למקרה ולא הספקתם או שכחתם לתעד, ניתן להוציא גם בדיעבד תדפיס של נסיעות אחרונות, ויש לעשות זאת בהקדם האפשרי.

ה. פנו לבדיקה רפואית ולקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי לאחר התאונה. ככל שלא נדרש פינוי באמבולנס – פנו ביוזמתכם וסמוך ככל הניתן לאחר התאונה לבדיקה בטרם או אפילו בקופ"ח.

גם אם אתם חושבים שלא קרה משהו רציני והכאבים יחלפו אם רק תנוחו קצת ועם משככי כאבים - פנו להיבדק, אם לא מייד – אז לפחות בסמוך ככל הניתן לאחר התאונה.

אין לכם כוח להיסחב לקופת חולים\טרם או שכואב לכם מדי ללכת - בקשו מקרוב משפחה או חבר שייקח אתכם או קחו מונית ואם גם זה לא אפשרי - נצלו את הטכנולוגיה והקדמה. צרו קשר טלפוני עם רופא המשפחה שלכם או בקשו בדיקה טלפונית או בדיקה באמצעות וידיאו עם רופא בהקדם האפשרי.

התאונה קרתה בדיוק לפני שבת או כניסת חג ואתם שומרים - אותו כנ"ל. צרו קשר עם רופא באמצעים אחרים לפני כניסת השבת\החג ומבלי לצאת מהבית, ואם גם זה לא מתאפשר - פנו לבדיקה ולקבלת טיפול רפואי בצאת השבת\החג או בסמוך ככל הניתן לאחר מכן.

ו. זכרו והקפידו לציין בכל פניה ובוודאי בכל פניה לבדיקה וטיפול רפואיים כי מדובר בתאונת דרכים עם אוטובוס או באוטובוס ואת נסיבות הפגיעה.

ז. הקפידו לציין את כל הפגיעות וכל התלונות מהן אתם סובלים (גם אם מדובר במשהו "קטן" או "שולי" לדעתכם). מה שלא נרשם מייד או בסמוך לאחר התאונה יהיה קשה להוכיח קשר בינו לבין התאונה לאחר מכן.

ח. דרשו לקבל העתק של כל בדיקה וביקור (כולל צילומים ובדיקות דימות אחרות, ככל שבוצעו) ובדקו היטב שכל תלונותיכם וכל הפרטים שמסרתם אכן רשומים בטרם תעזבו את המקום.

ט. ככל ולא נרשם משהו ממה שציינתם – התעקשו על כך שהרישום יתוקן!

י. אם לא הגיעה\הוזמנה משטרה למקום ולא מולא דו"ח\נגבו הודעות ע"י השוטרים – פנו ביוזמתכם למשטרה ודווחו על האירוע. הקפידו למלא בדיווח את מספר הרישוי, מספר הקו ומקום התאונה ונסיבות התאונה. אנו ממליצים להתייעץ עם עו"ד בטרם מילוי דו"ח המשטרה.

יא. אנו ממליצים שלא לפנות ישירות לחב' האוטובוסים בהודעה\דיווח על התאונה לפני שמתייעצים עם עו"ד.

יב. פנו לעו"ד בקיא בתחום בהקדם האפשרי ואפילו בזמן אמת!.


ייעוץ ומתן ליווי צמוד של עו"ד חשובים מהרגע הראשון ועשויים להיות קריטיים להתנהלות נכונה ולהצלחת תביעתכם.


בהצלחה!

12 צפיות0 תגובות
bottom of page